Sala de Aula em Cena! Mostra Skholé de Artes Cênicas
artistic-pedagogical processes with children and youth from basic school at the university
Abstract
This text presents the foundations of the project Sala de aula em cena! Mostra Skholé de Artes Cênicas [Classroom in Scene! Skholé Theatre Event of Performing Arts] from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) [State University of Santa Catarina (UDESC)], based on theories investigated in the Study Group coordinated by Professor Heloise Vidor, linked to the Pedagogy of Performing Arts field. Through dialogue with Jacques Rancière (2015; 2022), Jan Masschelein and Maarten Simons (2021), Jorge Dubatti (2012), Heloise Vidor (2020), and the description and analysis of processes shared in the first edition of the Theatre Event in 2023, highlights the potential of Art/Performing Arts as a subject of study in the basic education school curriculum for the establishment of a space of suspension, pedagogical equality and conviviality. The Theatre Event was configured as a place for the defense and visibility of the Performing Arts and Theater that is performed in the classrooms of schools in Grande Florianópolis (SC). Keywords: School; Theater in Education; Children and young people; Pedagogy of Performing Arts.Downloads
Published
Versions
- 2025-08-14 (2)
- 2025-08-07 (1)
Issue
Section
License
É responsabilidade dos autores a obtenção da permissão por escrito para usar em seus artigos materiais protegidos por lei de Direitos Autorais. A revista Rebento não é responsável por quebras de Direitos Autorais feitas por seus colaboradores.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob Licença Creative Commons do tipo atribuição CC BY-NC:
Atribuição (BY): Os licenciados têm o direito de copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, conquanto que deem créditos devidos ao autor ou licenciador, na maneira especificada por estes.
Uso Não comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não-comerciais.
Após a publicação dos artigos, os autores permanecem com os direitos autorais e de republicação do texto.