JAMAC and the history of art: traces given by the paintings on the wall
traços dados pelas pinturas na parede
Abstract
During conversations with the artist Mônica Nador, on the occasion of an exhibition that I curated and in which she participated through her project with JAMAC (Jardim Miriam Arte Clube), notions about the history of art itself in recent decades and the role of museums, art galleries and cultural institutions for the general population, especially because they live in peripheral regions, sparked the intention of creating this article, based on books, articles and essays by people involved with the questions raised. The artist's involment with the book "Under the Ruins of the Museum", by historian Douglas Crimp and with the reference given by artist Gordon Matta-Clark, takes the text to a scope tha reachs Nador's colletive and inerdisciplinary work with JAMAC.Downloads
Published
Issue
Section
License
É responsabilidade dos autores a obtenção da permissão por escrito para usar em seus artigos materiais protegidos por lei de Direitos Autorais. A revista Rebento não é responsável por quebras de Direitos Autorais feitas por seus colaboradores.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob Licença Creative Commons do tipo atribuição CC BY-NC:
Atribuição (BY): Os licenciados têm o direito de copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, conquanto que deem créditos devidos ao autor ou licenciador, na maneira especificada por estes.
Uso Não comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não-comerciais.
Após a publicação dos artigos, os autores permanecem com os direitos autorais e de republicação do texto.