Voice Lab:
reflections for a possible pedagogy of vocal experimentation
Abstract
The article reflects on the artistic pedagogical procedures experienced in conducting the Vocal Experimentation Laboratory (Lab Voz), which was part of the actions of the master's degree, together with the PPG Artes da Unesp. The research deals with vocal performativity as a stimulating gesture in the creation of the scene, in the composition of the character, and in dealing with the text beyond words. Our starting point is the understanding of the voice in an integrated perspective, that is, voice as a body; a research field on the sound materiality of the voice and its multiple dimensions (corporeal, emotional, political). It is a creative approach to the voice, as a driver for the scene and as a generator of possible dramaturgies and poetics. The work seeks to deepen the relationships between textuality, musicality and vocality in order to enhance the use of the voice in the performing arts.Downloads
Published
Issue
Section
License
É responsabilidade dos autores a obtenção da permissão por escrito para usar em seus artigos materiais protegidos por lei de Direitos Autorais. A revista Rebento não é responsável por quebras de Direitos Autorais feitas por seus colaboradores.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob Licença Creative Commons do tipo atribuição CC BY-NC:
Atribuição (BY): Os licenciados têm o direito de copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, conquanto que deem créditos devidos ao autor ou licenciador, na maneira especificada por estes.
Uso Não comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não-comerciais.
Após a publicação dos artigos, os autores permanecem com os direitos autorais e de republicação do texto.