On display
Abstract
In the text, I explore the blunt sensations and reflections that the Pandemic and isolation left behind, and which, accompanied by the country's recent political and poetic crises, printed new dilemmas and possibilities to theatre. Based on "One Hundred Years of Solitude", by Gabriel García Márquez (2017), I describe a scene that adjusts that is out of adjustment, but that adjusts to the new reality, in contrast to the imaginary design of a project that is difficult to complete, which would bring back the figure and art of the storyteller, by Walter Benjamin (1994) writing about Nikolai Leskov. Peter Brook (1970) , Bertolt Brecht (1973), Ramón del Valle-Inclán (2013) and Plínio Marcos (1977) are companions of this writing, which dialogues with the essay form, in a chronicle of the present time in which I am also a character. All of these personas are pillars on which the theatre reorganises itself, to seek a return of imagination, in dramaturgies that are worth the war. Keywords: Political theatre; Theatrical aesthetics; Brazilian theatre; Direction.Downloads
Published
Issue
Section
License
É responsabilidade dos autores a obtenção da permissão por escrito para usar em seus artigos materiais protegidos por lei de Direitos Autorais. A revista Rebento não é responsável por quebras de Direitos Autorais feitas por seus colaboradores.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob Licença Creative Commons do tipo atribuição CC BY-NC:
Atribuição (BY): Os licenciados têm o direito de copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, conquanto que deem créditos devidos ao autor ou licenciador, na maneira especificada por estes.
Uso Não comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não-comerciais.
Após a publicação dos artigos, os autores permanecem com os direitos autorais e de republicação do texto.