Introduction
Rebento 20: "Obs-scene: investigations into what barely fits in the eyes"
Abstract
The 20th issue of Rebento Journal, titled "Obs-cena: investigations into what barely fits in the gaze," invited artists and researchers interested in what is or is placed "outside" the scene, focusing on the potential of the unfinished, the forbidden, the threatened of erasure, and what is perceived as negative. We received reports of experiences in spaces responsible for the fermentation of creative processes - such as rehearsal rooms, field research centers, laboratories, studios, workshops, and notebooks, among others - or occupied by borderline languages, or invented by subjects who demand a voice. Among the questions in the issue, we challenged our contributors to reflect on the role of the visual arts, theater, circus, and dance in expanding the boundaries of public morality accepted in certain environments, as well as to understand in their writings what is absent or still unformed in historiography, dramaturgy, academic studies, exhibition spaces, and the scope of criticism.Downloads
Published
Issue
Section
License
É responsabilidade dos autores a obtenção da permissão por escrito para usar em seus artigos materiais protegidos por lei de Direitos Autorais. A revista Rebento não é responsável por quebras de Direitos Autorais feitas por seus colaboradores.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob Licença Creative Commons do tipo atribuição CC BY-NC:
Atribuição (BY): Os licenciados têm o direito de copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, conquanto que deem créditos devidos ao autor ou licenciador, na maneira especificada por estes.
Uso Não comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não-comerciais.
Após a publicação dos artigos, os autores permanecem com os direitos autorais e de republicação do texto.